2017 októberében a Google módosította irányelvét, miszerint azok a honlapok, melyek személyes adatokat kérnek be a látogatótól (hírlevél feliratkozás, online érdeklődés, regisztráció, vásárlás, stb.), kötelesek SSL tanúsítványt használni, ellenkező esetben a kereső szankciókkal sújtja azokat: a böngésző címsorába kiírásra kerül a “Nem biztonságos” megjelölés, amikor a látogató adatot visz be.
De mi is az az SSL tanúsítvány?
Az SSL tanúsítvány az ügyfelek adatainak védelmét szolgálja, mely a böngésző és a szerver között átvitt adatok titkosítására szolgál. Ennek használatával a biztonságossá tett honlapok címében a “http” helyett “https” előtag szerepel, ezért sokan az SSL-re “https” néven hivatkoznak.
Az SSL lényege, hogy használatával magasabb fokú adatvédelem és biztonság érhető el, hiszen a felhasználó és a fogadó számítógép közötti kommunikáció egy titkosított csatornán keresztül, speciális kódolással folyik, így minimálisra csökkenthető az adathalászat esélye, azaz, hogy hackerek férhessenek hozzá az adatokhoz.
Milyen további előnyei vannak, ha honlapod rendelkezik SSL tanúsítvánnyal?
✔ Az egyik legfontosabb, hogy a látogatók nagyobb bizalommal fordulnak hozzád, hiszen a böngésző URL sávjában nálad is megjelenik a zöld lakat, valamint a “Biztonságos” felirat.
✔ A Google előnyben részesít azokkal az oldalakkal szemben, ahol a kapcsolat nem biztonságos (“http”).
✔ Ügyfeleid nem kapnak hibaüzeneteket az oldalad használatánál a böngészőkben.
✔ Javítja honlapod keresőoptimalizálását (a SEO-t).
✔ A megbízhatóság, valamint az internetes biztonság komolyan vételének jele az üzleti partnerek felé.
✔ Csökkenti az információval való visszaéléseknek a kockázatát, véd a megfigyelés és a lehallgatás ellen.
Hogyan juthatsz SSL tanúsítványhoz?
Ha oldalad jelenleg nem használ SSL-kapcsolatot, az alábbi módon szerezheted be:
-
Legegyszerűbb a meglévő tárhelyszolgáltatódnál érdeklődni (például az interwordnél), hogy milyen tanúsítványt tud kínálni az oldala(i)d számára, és hogy tud-e segíteni a telepítésében (az interword természetesen igen).
-
Módosíttasd a “http” előtagot “https”-re az összes olyan oldalnál, melyet biztonságosan szeretnél betöltetni.
-
A közösségi média oldalakon állítsd át a hivatkozásokat is “https”-re, és ügyelj, hogy mostantól az összes honlapodra mutató hivatkozásban “https”-es linket használj!
Milyen hibák fordulhatnak elő a váltás során?
-
Vegyes tartalmaid lesznek.
Azaz a honlapodon előfordulnak olyan tartalmak (például képek), melyek nem biztonságosak. Ezzel pedig esélyt adsz a hackereknek, hogy megszerezzenek bizalmas információkat, átvegyék a felhasználói fiókot, esetleg káros szoftvert telepítsenek a számítógépre. -
A belső linkek “http” oldalakra mutatnak.
Honlapod csak akkor lesz 100%-ig biztonságos, ha minden egyes oldala “https” verzióra mutat. -
Lejárt SSL tanúsítványt használsz.
Hiába rendelkezik oldalad SSL tanúsítvánnyal, ha annak lejárt a felhasználhatósági ideje, ilyenkor ugyanis a “Nem biztonságos” figyelmeztetés ugyanúgy megjelenik, mintha sosem váltottál volna “https”-re.
Természetesen, ha a módosítást egy hozzáértőre bízod, egyik pont miatt sem kell aggódnod.
Mit javasol az interword?
Ha oldalad bármilyen személyes adatot bekér a látogatótól, mindenképp igényelj SSL kulcsot és legyél te is “https”-es, elkerülve a büntetést, valamint a vásárlói forgalom visszaesését.
Te sem szívesen adnád meg személyes adataidat egy olyan oldalon, ahol ott villog, hogy “Nem biztonságos”, igaz?
Akkor ne késlekedj!
Nem üzemeltetsz webáruházat, nem küldesz hírlevelet, sőt, semmilyen adatot nem kérsz be a látogatóidtól?
Mi ebben az esetben is ajánljuk számodra az SSL tanúsítvány igénylését.
Miért?
A Google szakembere, Syed Mairaj elmondása alapján nem csak a webáruházak, illetve egyéb, személyes adatokat bekérő oldalak esetében jelenthet problémát az SSL hiánya, ugyanis ha valaki bejut a rendszerbe, akkor bármely webes tevékenységünket megismerheti, rögzítheti, és az összes böngészési előzményünk a rendelkezésére áll, ami “http”-n keresztül zajlott. Valljuk be, azért ez ijesztő.
Forrás: Bevezetés az SSL (https:) használatába | AdWords Súgó