2017.11.16., csütörtök
3 perc

Aki nincs fent a Facebookon, az nem is létezik - tartja a mondás.

Vitathatatlan, hogy a közösségi oldal az életünk része lett, és bár elsősorban ismerőseinkkel tartjuk itt a kapcsolatot, egyre inkább ez az elsődleges hír- és információ-forrásunk is. A harmadik pillér szerint a ma vásárlója pedig elvárhatja kedvenc márkájától, hogy folyamatosan és mindig meg-megújulva lépjen itt vele kapcsolatba.

Facebook adminként két alapvető dolgot kell megjegyeznünk, ha valóban sikeres oldalt szeretnénk értékes, minőségi rajongóbázissal: először is el kell érnünk, hogy lájkolják oldalunkat, majd olyan kommunikációra van szükségünk, amivel meg is tudjuk tartani rajongóinkat. Ez nem is bonyolult, igaz? Sajnos azonban egy rajongói oldal kezelésekor elég könnyű hibázni.


Íme 7 tipikus baki, melyet oldalak folyton-folyvást elkövetnek Facebook kommunikációjuk során:

  1. Létrehoztál egy oldalt, de félkész állapotban marad
    Fontos, hogy minden hasznos információ szerepeljen Facebook oldaladon: bemutatkozás, elérhetőségek, nyitva tartás, megfelelő kategória választás, mérföldkövek stb., a névjegyedben a lehető legtöbb adatot töltsd fel.
    Az interword Facebook névjegye itt.
     
  2. Rosszul választasz profilképet
    Mi legyen az oldal profilképe? A legjobb választás természetesen a cég logója. Opcionálisan választható egy termékfotó, amiről egyből cégedre asszociál a látogató. Arra mindenképp figyelj, hogy olyan képet válassz, ami a hírfolyamban a kis körben is mutatós és érthető.
     
  3.  Ritkán jut eszedbe posztolni
    Nem kelt túl jó benyomást, ha hetek, hónapok óta nincs új bejegyzésed. Végletesen nem kötelező napi 20 posztot készítened, néha kihagyhatsz 1-2 napot is, ha nincs olyan téma, ami fontos lehet követőid számára, a kulcsszó a rendszeresség
     
  4. Nem fordítasz elég figyelmet a rajongókra
    Nem, vagy csak a pozitív tartalmú véleményekre, kommentekre, üzenetekre reagálsz, esetleg a negatív tartalmakat törlöd, vagy visszatámadsz, ahelyett, hogy megpróbálnád kezelni azokat. Ne felejtsd, a vásárlók imádják a figyelmes, segítőkész, felelősségteljes cégeket.
     
  5. Saját bejegyzésedet osztod meg újra
    Ha van egy fontos információ, amit többször is szeretnél eljuttatni célközönségedhez, ne nyomj a megosztás gombra! Amellett, hogy nem mutat túl fényesen idővonaladon, ha folyamatosan a saját bejegyzéseidet osztogatod meg újra és újra, az elérés is minimális lesz. Ehelyett inkább készíts egy új bejegyzést.
     
  6. Bemásolsz egy linket, de a leírásból nem törlöd ki az URL-t
    Egy szó: amatőr. Mindig töröld ki a leírásból az URL címet és írj kattintásra ösztönző bevezetőt.
     
  7. Rossz minőségű képeket vagy csak stock fotókat posztolsz
    A posztképekkel könnyen felkeltheted a látogatók figyelmét, nem mindegy azonban, hogy milyeneket használsz és hogyan. Azt javasoljuk, hogy csak és kizárólag jó minőségű és felbontású képekkel dolgozz! Legideálisabb ha profi fotóst alkalmazol, de ma már egy mobillal is fantasztikus képeket készíthetsz. A legegyszerűbb megoldás: nézz körül a neten fellelhető ingyenes fotó adatbázisokban. Ha a Google-ben keresgélsz, fontos, hogy ne feledkezz meg a felhasználási jogokról sem!

    Néhány ingyenes kép-forrás:
    pixabay 
    - PEXELS
    - StockSnap.io

A fenti lista sokaknak triviálisnak tűnhet, reméljük, - már vagy mától - te is közéjük tartozol!