haladó tipp 2024.02.05., hétfő
8 perc

Szeretnéd tudni, hogyan szerezhetsz több megtekintést Reels videóidon? 20 lépéses útmutatónkban elmondjuk, hogyan növelheted elérésed, szinte minimális erőbefektetéssel.
Tarts velünk!

1. Az első másodpercek számítanak

Az algoritmus akkor könyvel el egy megtekintést a videódon, ha egy illető legalább 3 másodpercnyi figyelmet szentelt neki. 

Több megoldás is létezik a figyelem felkeltésére, amivel motiválhatod a nézőket, hogy legalább 4 másodpercig, vagy akár teljes hosszában megtekintsék a tartalmad. Fontos, hogy ne legyen túl hosszú a bevezető rész: a közönség ugyanis nem erre kíváncsi.

2. Ne rejtsd el tartalmat csupán a Reels fülre

Alapesetben a megosztott tartalmak egy külön Reels fülön jelennek meg. Ha szeretnéd, hogy a videód látszódjon a profilodon (és hidd el, szeretnéd), akkor a Feed-ben is rögzítened kell. Ezzel az egyszerű lépéssel megnöveled láthatóságát. 

Sőt, akár egyéni borítóképet is választhatsz videódnak, így profilod továbbra is esztétikus és egységes maradhat.

 

3. Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás már nemcsak a weboldalak és blogok számára lehet érdekes. A közösségi média algoritmusai hasonló szabályrendszert használnak, mint a Google kereső algoritmusai, így logikus, hogy a SEO segítségével javíthatod elérésed.

A kulcsszókutatás segíthet a tartalomgyártásban is. Ha nem tudod, milyen videót készíts, nézd meg, mire keres leggyakrabban a közönséged, és milyen keresőkifejezéseket javasol az Instagram.

4. Legyél következetes a leírásokkal

Fontos, hogy posztjaid szövegénél figyelmet fordíts a kulcsszavak használatára, ugyanakkor ne vidd túlzásba: a közönségednek írj, ne pedig az algoritmusának.

Érdemes a fontos kulcsszavakat az első néhány sorban elhelyezni, illetve a szöveg többi részét ne tömd tele velük.

5. Használj kulcsszavakat a videó forgatókönyvében is

Hiszed vagy sem, az Instagram figyelembe veszi a videókban elhangzott szöveget is, amikor kulcsszavakat generál. Győződj meg róla, hogy a maximális eredmény érdekében az egész Reels-ben elszórtan használod őket.

6. Használj kulcsszavakat a képernyőn megjelenő feliratokban is

Az audióhoz hasonlóan az Instagram algoritmusa a videóra írt szöveget is figyelembe veszi. Készíts feliratokat, amik egyszerre hasznosak a nézőknek és neked is!

7. A felirat könnyen olvasható legyen

Mára már számos betűtípus és effekt közül válogathatunk ha feliratot készítünk. Csábító lehet néhány vad variáció használata, azonban fontos, hogy könnyen olvasható maradjon a szöveg. Hidd el, te is azt akarod, hogy az emberek a lehető legkönnyebben megértsenek. 

8. Használj feliratokat

Növelheted Reels elérésed, ha minden felhasználó számára hozzáférhetővé teszed azt, beleértve a hallássérülteket, a siketeket, vagy azokat, akik kikapcsolt hanggal nézik a videót. Az Instagram újításainak hála egyszerűen adhatsz feliratokat bármelyik videódhoz.

9. Helyettesítő (alt) szöveg írása

Ha már a hozzáférhetőségnél tartunk, helyettesítő szöveg hozzáadása élvezetesebbé teszi videód a látássérült felhasználók számára. Másik nagy előnye, hogy egy újabb lehetőséget biztosít kulcsszavak használatára.

10. Használj trendi hanganyagot

A trendi audio egy tuti módja annak, hogy videóid nagyobb eséllyel jelenjenek meg az emberek képfolyamában. A népszerű zeneszámok használatával jelentősen több felhasználót érhetsz el, hiszen ezeket a videókat az algoritmus is támogatja. 

Bónuszpontokat ér, ha vicces, látszólag össze nem függő hanganyagoknak is értelmet tudsz adni - összefüggésbe hozva azokat a márkáddal

11. Tartsd szem előtt a célközönséged 

Igen, a közönségedre szabott tartalomgyártás az egyik legjobb gyakorlat az aktivitás növelésére: nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos!

Ne keverd a témákat a márkád felületein. Lakásfelújítással kapcsolatos tartalmakról például ne válts át életmód-tanácsadásra, hiszen elsősorban nem ezért követnek.

Képzeld el így: mikor egy illető követni kezd téged, beleegyezik, hogy addig marad veled, amíg azt a tartalmat készíted, ami miatt felfigyelt rád. Abban a pillanatban, hogy pályát váltasz, elkezdesz nézettséget veszíteni, hacsak nem veszed le a lábáról valami igazán különleges dologgal. 

Természetesen minden szabály alól vannak kivételek!

12. Légy aktív a tiédhez hasonló tartalmaknál

Kapcsolódj hasonló témában tevékenykedő, más márkákkal úgy, hogy elgondolkodtató vagy vicces kommenteket írsz a tartalmaikhoz. 

Ezzel nem csak új közönségeket vonzhatsz saját oldalara, de az Instagram is díjazni fogja aktivitásod: nagyobb eséllyel mutat téged a célközönséged Feedjében.

13. Beágyazott Reels a weboldaladon vagy a blogodon

A webhelyed, beleértve a blogodat is, egy másik potenciális érintkezési pont a Reels megtekintések ösztönzéséhez. Ha beágyazod a tartalmaidat a webhelyedre, akkor egy potenciálisan új közönségnek mutathatod be őket.

14. Kísérletezz a hosszal

Míg a hosszabb videók nagyobb teret adnak a történetmesélésnek, a rövidebb formátumok jobban lekötik a közönség figyelmét. A legjobb, ha kísérletezel a videók hosszával, hogy lásd, mit élvez a közönséged.

Kísérletezz és vedd figyelembe az elemzéseket, hogy megtudd, melyik hossz népszerűbb a közönséged körében.

15. Akkor posztolj, amikor a követőid online vannak

Nyilvánvaló, hogy akkor érdemes posztolni, amikor a közönséged online van, így azonnal interakcióba léphetnek a posztoddal. Támaszkodj nyugodtan az Instagram elemzésére a legjobb időpontok felfedezéséhez! 

16. Kísérletezz kiemelésekkel

Az organikus posztok elérésének is megvan a határa. A maximális eredmény érdekében emeld ki, illeszd kampányba a legnépszerűbb tartalmaidat! Ez jobb módja a költségvetésed kihasználatának, mintha rosszul teljesítő posztokat próbálnál ráerőltetni a közönségedre.

17. Oszd meg a videókat a történetedben

Egyértelműen azt szeretnéd, ha Reels-ed a lehető legtöbb felületen megjelenne, igaz? Amikor közzéteszel egy videót, oszd meg a történetedben is, hogy a lehető legnagyobb legyen az elérésed.

18. Rendezz kihívást vagy nyereményjátékot 

A versenyek vagy nyereményjátékok szervezése bevált módszer a videók nézettségének növelésére. Kínálj valamilyen díjat egy egyszerű cselekvésért cserébe - például kövessék a fiókodat és jelöljék meg egy barátjukat kommentben -, ezzel garantáltan növelheted posztod nézettségét!

19. Használd az elemzéseket

Az Instagram Reels analitikájának alapos vizsgálata segíthet a stratégiád fejlesztésében, és betekintést adhat tartalmaid általános teljesítményébe.

Sikeres volt a videód, vagy “elhasalt”? Mindegyik esetben érdemes megnézned az elemzéseket, azok ugyanis megmutatják, mi működött, és mi nem.

20. Ne feledkezz meg a hashtagekről

A hashtagek használata az egyik legjobb módszer a magasabb elérési számok generálására. Figyelj arra, hogy releváns kulcsszavakat használj, posztonként maximum 10-15 darabot! Emellett különféle SEO taktikákat is alkalmazhatsz.

Forrás: 20 Ways To Get More Views on Instagram Reels (These Work!) 

Utolsó módosítás2024. 08. 26.