Ahogy a varjak vonzódnak a fényes tárgyakhoz, úgy kedvelik a közösségi média felhasználók a jó vizuális tartalmat.
Jellemzően a szemünk az első dolog, amit leköt egy közösségi médiában közzétett bejegyzés. A rengeteg tartalom miatt pedig fontos, hogy a márkánk vizuálisan kitűnjön a többi közül.
Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan hozhatsz létre eredményes vizuális tartalmat márkád számára!
Alakítsd ki márkád színpalettáját
Ha tartalomgyártás során egy saját színpalettát és ezáltal hangulatot közvetítesz, a feeded egységes lesz, továbbá bejegyzéseidet azonnal fel fogják ismerni követőid. Már a kezdetektől fogva törekedj a felismerhető, esztétikus tartalmak létrehozására.
Például, Harry Styles népszerű körömlakk márkájának Instagram oldala igen tetszetős színpalettával rendelkezik, ezért a Pleasing kifejezetten jó példa ennek szemléltetésére. A posztok szinte rikítanak, merészek és egyediek.
Forrás: www.instagram.com/pleasing/
Válassz figyelemfelkeltő borítóképet videóidhoz
Amikor videókat teszel közzé a közösségi média platformokon, az indexkép (vagy borítókép, amelyet a platform a tartalom megjelenítéséhez használ) gyakran automatikusan a videó első képkockája lesz. Azonban elég nagy arra az esély, hogy nem az első képkocka a legizgalmasabb - vagy reprezentatívabb - pillanat a felvételen.
Szerencsére azonban a közzététel során (pl. Instagram Reels-en, TikTok-on vagy YouTube-on) személyre szabhatod a borítóképet, mely során kiválaszthatod a videó egyik képkockáját, vagy egyedi bélyegképet tölthetsz fel.
Ennek a pékségnek igazán Insta-kompatibilis Reels borítóképei vannak! A márka leghíresebb cikkét (fahéjas csiga) helyezik a reflektorfénybe. Csak rá kell nézni, máris összefut a nyál a szánkban!
Forrás: https://www.instagram.com/groundsyvr/
Használj szöveget a vizuális tartalomban
Ha elsősorban szöveg alapú iparágban is dolgozol, bátran használhatsz vizuális elemeket marketingedben.
Gondolj például a magazinokra, akik magas szinten űzik a szöveg és a képi elemek ötvözését. Fő céljuk a (szöveg alapú) történet bemutatása, melyet vizuális eszközökkel népszerűsítenek és tesznek figyelemfelkeltővé.
Például ez az Instagram bejegyzés a Teen Vogue egyik online cikkének népszerűsítésére készült. A szöveg közvetlenül képre való beillesztése kristálytisztán közvetíti az üzenetet, emiatt pedig a követők megosztására is lehet számítani.
… de ne használj túl sok szöveget
Bár a szöveg nagyszerű eszköz lehet az információközléshez, fontos figyelembe venni, hogy nem könnyű a szemnek. Valójában a túl sok szöveg csökkentheti a nézők érdeklődését a tartalommal kapcsolatban.
A kevesebb néha több elvet érdemes követni, ha szöveget adsz hozzá egy vizuális tartalomhoz.
Ez az Insider Business bejegyzés a gondos szövegintegráció mesés példája. Ez egy vonzó, dinamikus vizuális tartalom, amely mélyebbre ásásra ösztönzi a nézőket.
Használj jó minőségű fényképeket és videókat
Meglepő, igaz? A vizuális tartalom elsősorban a minősége miatt vonzó, ezért érdemes megbizonyosodni arról, hogy a kép vagy infografika amit megosztasz, ne legyen homályos.
A jó minőségű fényképeket és videókat jó nézni és segítenek a márka bemutatásában, bizonyos esetekben a márka megítélésében. Ha nincs elegendő erőforrásod ahhoz, hogy kiváló minőségű fotókat készíts márkádról, használj stock fotókat, kreálj belőlük személyre szabott tartalmat.
A Huda Beauty kiváló minőségű fényképes bejegyzése igazán jól bemutatja, hogy milyen jól működik az egyik mattító termékük.
Értsd meg a szerzői jogvédelem működését képek és videók esetében
Releváns képek beszerzése nem mindig egyszerű - különösen, ha a szerzői jogok megértéséről van szó. Ez nagyon fontos téma, hiszen a helytelen használat súlyos következményekkel jár.
Olvass el minden apróbetűs részt, amikor stockfotókat, sablonokat és illusztrációkat használsz. Abban az esetben, ha valami nem világos, további részletekért érdeklődj a kép tulajdonosánál vagy a weboldalnál.
A Disney World hivatalos Instagram oldala gyakran tesz közzé felhasználók által generált (UGC) tartalmat, a leírásában pedig mindig megjelölik a forrást.
Használd a logódat (ha szükséges)
Ha kreatívot osztasz meg, jó ötlet lehet a logót is feltüntetni.
A Pinterest tökéletes példa erre. Ha közzéteszel egy pint, megvan a lehetősége annak, hogy repinnelni fogják és a logó hiányában könnyen elveszhet az eredeti forrás. Ráadásul a Pinterest eredményei alapján, a márkajelzéssel ellátott tartalmak általában jobban teljesítenek, mint azok, amiken nem szerepel.
Az Ikea szinte minden megosztott tartalmán elhelyezi a logóját (amelyeket a Pinteresten sokszor több tízezer alkalommal osztanak tovább).
A jó márkajelzés észrevehető, de nem tolakodó. Ez általában azt jelenti, hogy egy kis logót helyeznek el a látványelem egyik sarkában vagy külső keretében. Ha a logó színe ütközik, vagy túlságosan terheli az összképet, válassz szürkeárnyalatos vagy semleges változatot.
A National Geographic logója jó példa a finom márkaépítésre - a sárga téglalap szinte minden bejegyzésükben megtalálható.
Módosítsd a képek méretét tartalomtípus és platform szerint
Az egyik legnagyobb hiba, amit vizuális tartalmak megosztásakor követhetsz el, hogy nem megfelelő méretet használsz.
A rossz képarányú vagy alacsony felbontású képeket a platformok aránytalanul nyújthatják, levághatják, vagy összenyomhatják - mindez negatív fényben tünteti fel a márkát. Arról nem is beszélve, hogy fontos információ vagy rész kerülhet levágásra. Minden platformnak megvannak a saját specifikációi és annak megfelelően kell alakítani a tartalmat.
Kezd a videókat horoggal
Az első 2-3 másodpercnek inspirálnia, csábítania kell a nézőt arra, hogy végignézze a videót. Ígérj értéket, tedd őket kíváncsivá, vagy szórakoztasd őket.
Néznél pár példát a jó horogra? Nézz körül a gasztronómia témában készült videók között, hiszen ők remekül alkalmazzák ezt a módszert annak érdekében, hogy a recept végéig meg tudják tartani a nézők figyelmét. Ez a tofu recept videó egy nagyon látványos nyitóképpel indít, ami egyből felkelti az érdeklődést. A következő percben pedig azt a feliratot látjuk a képernyőn, hogy “Utálom a tofut”. Ki ne lenne kíváncsi a videó kimenetelére?
@fitgreenmind Yes, tofu can taste good! ???? #veganlunch #vegandinner #tofu #tofurecipe #easyrecipes ♬ Originalton - Maya Leinenbach
Használd ki az ingyenes eszközöket és forrásokat
Kimondhatjuk, hogy szinte mindig az a legjobb megoldás, ha egy fotóssal vagy grafikussal dolgozunk együtt, aki egyedi tartalmat készít a márkának. Azonban nem mindenkinek van költségvetése erre, de ezzel nincs is baj. Ma már számtalan interneten elérhető forrás és eszköz áll rendelkezésre - és ezek közül sok ingyenes.
Ismerkedj meg a Canva-val!
- Merülj el a Canva képszerkesztő rejtelmeiben - 1. rész
- Merülj el a Canva képszerkesztő rejtelmeiben - 2. rész
- Merülj el a Canva képszerkesztő rejtelmeiben - 3. rész
- Így készíts ügyes grafikát laikusként
Alkalmazz ALT-text leírást
Nem mindenki képes egyformán megélni a vizuális tartalmat.
Egy kreatív készítése során igyekezz elérhetővé tenni a tartalmat a legtöbb ember és kontextus számára. Ez lehetővé teszi, hogy szélesebb közönséget érj el, nem mellesleg pedig előnyben fogsz részesülni a nem-befogadó versenytársaiddal szemben. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy segít kivívni a tiszteletet és a hűséget a követőidtől és a leendő követőidtől.
A közösségi médiában elérhető vizuális tartalmak a következők lehetnek:
- ALT-text: A helyettesítő szöveg lehetővé teszi a látássérültek számára, hogy jobban megértsék a képeket. Íme néhány tipp az ALT-text hatékony alkalmazásához Instagramon.
- Feliratok: Minden közösségi médiában megosztott videónak tartalmaznia kellene feliratokat. Nemcsak a hallássérült nézők számára létfontosságúak, de hangtalan környezetben is segítenek és nem utolsó sorban nyelvtanulók számára is előnyös.
Míg a TikTok automatikusan megjeleníti az egyes videók által használt hangot, ez a tartalomkészítő a feliratok segítségével megmutatja, hogy a dalnak pontosan melyik részére hivatkozik - ezzel biztosítva, hogy mindenki érthesse a viccet.
@realchelseabear If I had a dollar for every dirty look I’ve gotten ????????♀️ #CerebralPalsy #Disability ♬ original sound - ⭐️Helene⭐️
Figyelj a trendekre
Fontos, hogy minden platformon naprakész legyél a trendekkel kapcsolatban. Ez nem csak abban segít, hogy kapcsolatban maradj a közönséggel: a trendek nagyszerű inspirációs forrást jelentenek, ha úgy érzed kreativitásod kiapadt.
A trendek természetesen nem csak vizuálisak lehetnek, hiszen rengetegben a hang vagy a zene a lényeg. Azonban némelyiknek van olyan vizuális eleme, amely azonnal felismerhető - például ez a trend TikTokon.
@duolingo am I the new face of balenciaga? #duolingo #dulapeep #balenciaga #fashion ♬ this is viral lol - libra ????????
Az aktuális trendeket könnyen megtalálhatod, ha görgetsz kicsit közösségi oldalaidon, vagy megtekintheted az általunk készített trendjelentést.
Ütemezd a vizuális tartalmat
Készítheted te a világ legvonzóbb, legelgondolkodtatóbb, megosztható vizuális tartalmait, de ha nem jut el a közönséghez, olyan, mintha nem is létezne.
A közösségi médiát használók hatalmas száma miatt pár kedvelés biztosan fog érkezni a bejegyzésre, azonban nagyban növelheted a megtekintések számát, ha időzítéskor figyelembe veszed közönséged aktívabb időpontjait.
Összegyűjtöttünk néhány tippet és konkrét időpontot az Instagramra vonatkozóan, amik már beváltak, és nektek is segítségetekre lehet!
Ügyelj a reprezentációra
A tükrözi a megosztott tartalmad a közönséged sokszínűségét?
Sokkal könnyebb valakinek elképzelnie, hogy egy terméket vagy szolgáltatást használ, ha olyat lát a vizuális tartalomban, akiben magára ismerhet. Nézd meg a kívánt piac, vagy platformod demográfiai elemzéseit, hogy tudd, milyen szegmenseknek érdemes célozni a bejegyzéseket.
A Clinique egy tökéletes példa - a márka vizuális tartalma reprezentálja a célközönségét.