A TikTok a digitális marketingesek játszótere, ez az a platform, ahol viszonylag rövid idő alatt egész nagy közönséget tudnak magunknak szerezni a felhasználók. Ha te is szoktál azon gondolkodni, hogy hogyan építs fel magad köré egy követőtábort és hogyan legyél profi TikTokker, akkor ez a blog neked készült! Elhoztunk neked néhány módszert, amivel növelheted a TikTok követőid számát.
Első lépésként gondold végig mégis miért számít, hogy hány TikTok követőd van és miért fontos megtanulni ezt a platformot üzleti célokra használni?
Nos, egyrészt új módot kínál egy hatalmas célközönség eléréséhez. Másrészt a TikTok olyan előnyöket kínál számodra, mint a márkaismertség növelése, a magasabb keresési rangsorolás, a webhelyedre irányuló forgalom növekedése, valamint nagyobb ügyfél elkötelezettség. Az előbb felsoroltakat összességében teljesítménymutatóknak (KPI-k) nevezzük és ezért olyan fontos, hogy növeld a követőid számát ezen a social media oldalon is.
Mi a leggyorsabb módszer a TikTok követők megszerzésére?
Manapság ez a platform lett a legmenőbb digitális marketingcsatorna. Nem meglepő, hiszen rengeteg népszerű TikTokkernél láthatunk fizetett hirdetéseket és ezt az oldalt is ellepték a reklámok.
A TikTok egyik különlegessége a For You page, magyarul a “Neked” feed. Emiatt válik az alkalmazás addiktívvá a felhasználók számára, hiszen ezt szigorúan az algoritmus szabályozza.
Az első nagy kihívás amivel szembe kell nézned, hogy hogyan érd el azt, hogy a tartalmaid megjelenjenek a célközönséged For You Page oldalán.
Íme az alapok, hogyan növelheted a követőid számát és hogyan dolgozhatsz az algoritmussal.
1. Tisztázd, hogy ki a célközönséged
A célközönség meghatározása minden digitális,- és nem digitális marketingnél egy nagyon fontos tényező. A fő cél, hogy minél több potenciális vevőhöz jusson el a hirdetésünk.
Ha csak a követők számának növelésének érdekében készítesz tartalmakat, az csak a hiúsági mérőszámok növekedését fogja eredményezni. Ez azért kockázatos, mivel rengeteg olyan emberhez is eljuthat a tartalmad, akik valójában nem tartoznak bele a te célcsoportodba.
Annak érdekében, hogy ezt elkerüld, fedezd fel, hogy mit csinál a célközönséged TikTok-on és készíts olyan videókat, amelyekkel kifejezetten őket célzod meg.
2. Válts TikTok Pro fiókra
Érdemes frissíteni a fiókodat Pro fiókra, ha komolyan gondolod, hogy több követőt szeretnél szerezni.
Az üzleti fiókok lehetővé teszik a márkák számára, hogy nyomon kövessék, hogyan teljesítenek a videóik. Így egyszerűen megállapítható, mely típusú videók voltak azok amik a népszerűek voltak és melyeket kell hanyagolni.
Már csak azért is megéri váltani, mivel a TikTok a Pro fiókokat részesíti előnyben. A legtöbb esetben a professzionális profilok korábban tudnak hozzájutni az új funkciókhoz. Így mindig naprakész lehetsz!
További előnye a pro fióknak, hogy lehetőség van egy link elhelyezésére az életrajzban. A legjobban ezt a funkciót úgy lehet kihasználni, hogy a Linktreet vagy ehhez hasonló linket használunk.
Magyarországon sajnos ez még nem elérhető, de érdemes figyelni a TikTok folyamatosan bővülő kínálatát.
3. Használd ki a TikTok trendeket
Az alkalmazás számos trenddel rendelkezik és ezek középpontjában a zene és a tánc áll.
Nagyon egyszerű egy népszerű számot használni a videód alá, ugyanis a TikTok fel fogja ajánlani neked ezeket a számokat! Egy jó stratégia alapját képezhetik ezek a trending dalok, mivel növelik annak az esélyét, hogy tartalmaid új felhasználókra találjanak.
4. Tanítsd a követőidet
A vállalatok és magánszemélyek számára a legideálisabb tartalmak, azok amelyekben keveredik az oktatás és a szórakoztatás.
A termékeket és értékeket könnyedén tartalomba csomagolva kell a felhasználók elé tárni. A követőknek meg kell mutatni a videókon keresztül, hogyan teheti egy kicsit könnyebbé az életüket az adott termék / szolgáltatás.
5. Használj megfelelő hashtageket, megfelelő módon
A trendek és a nélkülözhetetlen hashtagek használatával nagyobb eséllyel kerülhet be a tartalmad a célközönség For You Page-be.
Fedezd fel a népszerű #-et az alkalmazásban vagy ezzel a hashtaggenerátorral.
A legkönnyebb módja a releváns hashtagek megtalálásának: amikor létrehozod a videó feliratát, a # megnyomásával a TikTok a felkapott #-et fel fogja ajánlani. Használd ezeket!
6. Minden az időzítésről szól
Mint minden más social media oldalon, itt is tudnod kell, hogy mely idősávok a legalkalmasabbak a videód közzétételére.
Figyeld meg, hogy a célközönséged mikor pörgeti leginkább a TikTok-ot és posztolj ebben az időpontban, így gyorsan magas nézettséget tudsz elérni, ami általában még több követőt eredményez.
Általánosságban véve a legideálisabb időpontok a posztolásra:
- A kora reggel,
- az ebédidő
- és a késő este.
A TikTok felhasználói jellemzően ezekben az időszakokban használják leginkább a platformot.
7. Hozz létre,- és csatlakozz a TikTok kihívásokhoz
Az ilyen tartalmak a legnépszerűbbek a platformon és gyakran ezek a videók teszik ki a trending tartalmak nagy részét. Ha organikusan szeretnéd növelni a követőid számát, akkor érdemes átgondolnod, hogy megmutasd magad azokban a kihívásokban, amelyekben a célcsoportod is részt vesz.
Kedved szerint te is létrehozhatsz különböző kihívásokat.
8. Használj Stitch-et, más felhasználókkal való együttműködéshez
A Stitch egy olyan alkotóeszköz, amely lehetővé teszi, hogy egy másik személy által készített videót, összekapcsolj egy általad készített videóval a TikTok-on.
Ha engedélyezed egy másik felhasználónak, hogy Stitcheljen a videóddal, akkor a te videód egy részét felhasználhatja a saját videója részeként.
Ne feledd, hogy nyilvános fiókkal kell rendelkezned ahhoz, hogy másoknak engedélyezni tudd a “Stitch with your” videókkal való összefűzést.
9. Keresztpromótáld videóid
Legyen egy többcsatornás digitális marketingstratágiád, amely más közösségi média platformokat is magába foglal.
Használd a Facebookot, Instagramot, LinkedInt, YouTube-ot stb., a TikTok videóid megosztására is. Így keresztpromóciót végezhetsz a TikTok videóiddal a többi social média platformodon keresztül.
Ebből adódóan a célközönséged láthatja, hogy a márkád mely platformokon aktív, és így növekedhet követőid száma.
10. Használd ki a növekedésben rejlő potenciált és kapcsolódj követőidhez
A követőkkel való kapcsolat ápolása igencsak fontos. Kövesd vissza pár követődet, lájkolj pár videót, válaszolj a megjegyzésekre és kommentelj. Mindez a követőkkel, valamint más tartalomkészítőkkel való kapcsolatépítés irányába hat.
A lényeg az interakcióban rejlik.
11. Fizetett stratégiák a nézettség és a követők növelésére
Előfordulhat, hogy nehezen akar beindulni a TikTok csatornád és nem jut el a tartalmad a célközönségedhez. Nem kell aggódnod, hiszen ebben az esetben segítségül tudod hívni a fizetett hirdetéseket.
A platformon lévő hirdetések - legyenek azok a feedben vagy a streamben elhelyezve - lehetővé teszik, hogy szélesebb közönséget érj el, és még több TikTok felhasználóhoz juss el.
Íme, hogyan kerülheted meg az algoritmust, és hogyan növelheted követőid és a nézettséged számát az oldalon a fizetett média segítségével:
- TikTok hirdetések használata
- Videók promótálása
- CTA használata
Zárógondolat
A márkák és magánszemélyek számára egyaránt a legjobb módja a követők számának növelésére a TikTok-on, ha először is tudod, hogy kikkel szeretnél kapcsolatot teremteni.
Ez minden közösségi médiaplatform igaz.
Majd készíts olyan videókat, amelyek megfelelnek az ideális célközönségednek és amelyekkel ki tudod használni a platformon uralkodó trendeket, népszerű zenéket, kihívásokat és hashtageket.
Mint a közösségi média platformokon folytatott összes kampánynál, ne feledd, hogy erős CTA-t is tartalmazzon.
Forrás: TikTok: Your Guide To Quickly Growing Followers