info tipp 2021.12.15., szerda
5 perc

Olyan követőket szeretnél, akiket érdekel amit csinálsz és nem félnek hozzászólni, aktív részét képezik a közösségednek?

Az, hogy kiépíts egy nagy követőbázist, időbe telik, és nincs egy bevált módszer sem, amivel hatékonyan meg lehetne gyorsítani ezt a folyamatot. 

Legyen az Facebook, vagy Instagram, a követők többet jelentenek egy számnál. Ők a tagjai a Te online közösségednek. Ha ezt a közösséget növelni szeretnéd, akkor meg kell találnod a módját annak, hogy olyan emberekhez juss el, akiket érdekel az, amit te közvetítesz, így velük hosszú távon is fogsz tudni tervezni. Ez pedig előnyökhöz juttathat a piacon. De milyen taktikákkal lehet megtalálni ezeket az embereket? Összegyűjtöttünk Nektek 11 tippet, amit érdemes kipróbálnotok.

Erős márka identitás építése

Azt szeretnéd, hogy az emberek első pillantásra felismerjék a márkádat? Ehhez szükség van az erős márka imázs kiépítésére, ami sokkal többet jelent egy egyszerű logónál. Az imázsod része lehet egy képekre használt filter, grafikai elem, betűtípus, vagy az, ahogyan kommunikálsz a közönségeddel. Erre nincs biztos recept, hiszen a márkád jellege határozza meg azt, hogy mire lesz szükséged. Az imázs kiépítéséhez először meg kell határoznod miről szól a Te márkád, meg kell találnod a hangját. Például vegyünk egy szabadidős tevékenységet, amit a fiataloknak szeretnénk eladni. Egyértelműen egy színes, mozgalmas márkaképet tudnánk elképzelni. Más a helyzet egy alkohol márkával, amivel a 40-50-es korosztályt szeretnénk megcélozni. Ebben az esetben már a melegebb, sötétebb színek lennének előtérben.

A kulcs az, hogy minden amit posztolsz, kommentelsz, azaz közzéteszel, tükröznie kell azt, amit a márkád képvisel.

Kövess számodra releváns oldalakat

Ahhoz, hogy Téged megismerjenek és kövessenek, Neked is követned kell másokat. Itt nem a kövess-visszakövetlek kapcsolatokról van szó és nem is arról, hogy mindenkit bekövetünk aki akár csak egy posztot is kedvelt, hanem sokkal inkább egy kapcsolat építési folyamatról. Próbáld meg olyan szemszögből nézni, hogy ki az, akivel szívesen együtt dolgoznál, vagy aki motivál, inspirál Téged.

Néhány ötlet, hogy hol találj számodra releváns oldalakat:

  • Szakmai csoportok és közösségek (Facebook, LinkedIn, Reddit).
    Ezek a csoportok nem csak azért hasznosak, mert érdekes oldalakat lehet találni, hanem rengeteg hasznos ötlet, információ is szembe jöhet veled, amikből tanulni tudsz, amellett, hogy lehet, valaki pont a te oldaladat fogja a csoport miatt megtalálni.
  • Nézd meg, hogy kiket követnek a sikeres, számodra releváns oldalak. Ez akkor hatványozottan igaz, amikor ők kevesebb oldalt követnek, mint ahányan őt követik, mert ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy csak igényes, minőségi oldalakat fogsz találni nála.
  • Léteznek úgynevezett “Best People to Follow” listák, érdeklődési körökre, iparágakra lebontva. Ezek a listák jó források lehetnek, de légy velük elővigyázatos, mert nem mindig vannak ellenőrizve. Kiindulási alapnak azonban jó lehet, de mindig ellenőrizd le az oldalt mielőtt bekövetnéd, hogy valóban érdemes-e rá.

Kommunikálj aktívan a követőiddel

Az emberi kapcsolatok nemcsak a való világban, hanem az online térben is nagyon fontosak. Éppen ezért kell odafigyelni arra, hogy az online kommunikációnk ne csak egyoldalú legyen, hanem mi is érdeklődjünk a követőink felől, reagáljunk üzeneteikre, kommentjeikre. Ők ezért nagyon hálásak lesznek és a későbbiekben már bátrabban fognak részt venni a közösségben, hiszen tudják, hogy számít a véleményük.

Ez a fajta kommunikáció segíthet nekünk abban is, hogy jobban megismerjük a célközönségünket, az ő preferenciájukat, így fel tudjuk mérni, hogy mire van igény, mire nincs, tehát piackutatásként is felfogható.

A tartalmad legyen érdekes, esztétikus

Ha valaki úgy dönt, hogy beköveti az oldaladat, annak oka van, a tartalmad valószínűleg motiválja, megérintette őt. Ezért igyekezz olyan tartalmakat megosztani, amik érdekesek, esztétikusak, márkahűek és őszinték. Így, ha egy követőd ránéz a posztra és tud vele azonosulni, akkor nagy eséllyel meg fogja osztani.

Összegyűjtöttünk néhány témát, amelyek gyakran megosztásra kerülnek:

  • Vélemények: Bár kockázatos lehet egy téma mellett nyilvánosan kiállni, de rengeteg emberhez el szoktak jutni az ilyen posztok. Ha kényes, vagy megosztó téma mellett állsz ki, számolnod kell azzal, hogy lehet lesznek akik elpártolnak mellőled, de a megosztások miatt biztos sok új ember is rádtalál majd. Pontosan ezért nagyon fontos, hogy csak olyan témák és vélemények mellett állj ki, amelyek tényleg fontosak neked, és őszintén tedd azt. 
  • Trendek: Az online trendekkel érdemes még akkor élni, amikor frissek, hogy az elsők között legyél, akik részt vesznek benne. Ha mindig naprakész vagy, akkor egy idő után az emberek tőled fogják megtudni, hogy mik az aktuális újdonságok.
  • Hírek: Ahhoz, hogy releváns maradj, nagyon jó taktika a hírek elsőkénti megosztása. Ez sok befektetett energiát és munkát igényel.
  • Aranyos / vicces tartalom megosztása: Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha azt mondjuk a vicces, aranyos tartalmaknak mindig nagy sikere van, legyen az állatos, babás, vagy bármi, ami mosolyt tud csalni az emberek arcára egy hosszú nap végén. Túlzásokba azonban nem szabad esni, és arra is figyelni kell, hogy a te profilodhoz releváns legyen a poszt tartalma.

Használj content calendart / tartalomnaptárat

A jó posztolás kulcsa abban rejlik, hogy megtaláld a tökéletes egyensúlyt a rendszeres posztolás és a spammelés között, mivel az se jó, ha túl keveset posztolsz - hiszen akkor nem maradsz releváns, de ha meg túl sokat posztolsz, azt sokan spamnek veszik, ami a követők elvesztését eredményezheti. 

Ennek elkerülésében nagy segítséget tud nyújtani egy content calendar, melynek segítségével előre be tudod ütemezni a posztjaidat.

Használd mondjuk az Interword tartalomnaptárját, amit itt találsz.

Kapcsold össze a különböző közösségi média felületeken lévő platformjaidat

Ha egyszerre több közösségi média platformon vagy jelen, akkor érdemes összekötni azokat és feltüntetni az elérhetőségeidet a honlapodon, hírleveleidben. 

Olyan posztokat is közzétehetsz, amivel az egyik platformon a másikra hívod fel a figyelmet, például, a Facebook oldaladon bíztasd arra az embereket, hogy kövessenek be Instagramon, hiszen ott sokkal több behind-the-scenes tartalmat osztasz meg, beleláthatnak a kulisszák mögé, vagy kérdezz felelekben vehetnek részt.

Hashtag használat

Hashtag választásánál az egyik legfontosabb kritérium, hogy ne írj túl sokat, hiszen azt spamnek veheti az Instagram, így inkább koncentrálj kevesebb, de konkrét, találó szavak használatára. Kitalálhatsz saját hashtaget is, hogy még egyedibbé tedd az oldaladat. Hashtag startégia tervezésről korábbi blogunkban itt olvashatsz.

Élj a lehetőségekkel - sajtóban való megjelenés, interjúk, beszélgetések

Minél több helyen jelensz meg, annál több emberhez jut el a híred, így olyanok is találkozhatnak az oldaladdal, akik érdeklődnek a témád iránt, viszont nem ismernek még Téged. Ezért érdemes minden ilyen lehetőségbe belekapaszkodni, menj el kerekasztal beszélgetésekre, interjúkra, vagy csak járulj hozzá, hogy megosszák a sajtóban az oldaladat, vagy egy konkrét posztodat. Állj hozzá úgy, hogy ha te nem élsz vele, majd más fog.

Kampányokban való közreműködés

A közreműködésekben rengeteg lehetőség rejtőzik, legyen az egy céggel, vagy influencerrel való együttműködés. Egy teljesen új közönség fogja megismerni az oldaladat, akikkel eddig még nem találkoztál.

Használj elemzéseket, hogy hatékonyan meg tudd tervezni a stratégiádat

Ismerd a statisztikáidat, legyél naprakész belőlük, hiszen azok segítségével tudhatod, hogy mikor a legaktívabb a közönséged, milyen tartalmakra vevőek a leginkább, milyen korcsoport követ téged. Ezen ismeretek segítségével sokkal hatékonyabban dolgozhatsz online!

Negatív vélemények kezelése

Ha aktív felhasználója vagy valamelyik social média platformnak, akkor elengedhetetlen lesz, hogy a követőid meg fognak keresni kérdésekkel, esetleges panaszokkal. A Wall Street Journal felmérései alapján 2020-ban a felhasználók 43%-a nyújtott be a social média felületeken panaszt, viszont ezeknek az 55%-a sosem kapott választ. Mivel ezeket a negatív kommenteket általában sokan látják, nagyon fontos, hogy hogyan reagálod le azt. Így, ha válasz nélkül hagyod, az negatív hatással lehet rád és a márkádra. Ezért fontos foglalkozni ezekkel a kommentekkel, ezt csinálhatod te magad is, vagy egy csapatot is megbízhatsz vele.

Emlékezz, maratont futsz, nem sprintet, ha erőt és energiát fektetsz bele, az előbb-utóbb meg fog térülni.

Forrás: 11 Proven Tips To Get More Social Media Followers 

Utolsó módosítás2024. 09. 17.